Hayatı Yeniden Kesfet

Selamlar.

Bugün önemli bir konuyu konuşmanın bilinci ve heyecanıyla bilgisayar başına geçmiş bulunmaktayım. Son zamanlarda ruhsal anlamda iyice çöktüğümü hissettiğim bir dönem yaşıyorum. Bunu düzeltmek için de  zaten ilgili olduğum bir alan olan psikolojiye daha yakından bakmaya ve görmeye karar verdim. Psikonet yayınlarının hazırlamış olduğu birçok başlık altında toplanan psikoloji serisi var. Depresyon, panik atak, anksiyete (kaygı bozukluğu) gibi birçok psikolojik rahatsızlıklar hakkında kendimize yol göstermek ve kendimizi iyileştirmek adına güzel bir çalışma olduğunu düşünüyorum.

 


Şu an itibariyle ‘Hayatı Yeniden Keşfedin’ başlıklı kitabı okuyorum. Bu şu ana kadar okuduğum en güzel rehber olduğunu düşünüyorum. İçinde özellikle gerçek kişilerin ya da isimlerinin takma olduğunu düşündüğüm birkaç karakter var. Onların nasıl bir psikoloji içinde olduklarını anlıyoruz. Terapistimiz ise bu sorunlardan yola çıkarak bize bizim yetersizliklerimizle kusurlarımızla onları nasıl kabul edip nasıl başa çıkacağımızı anlatıyor. 3 günde çok fazla ilerledim ve hatta bizim hayatımızda etkisi olan şemaları tanımayı öğrendim. Kuşkuculuk, duygusal yoksunluk vs. bunlar ben de olanlar olduğu için aklımda bu şemalar kalmış.

Şema terapi öncelikle nedir bunu bir tanımlayalım.

Kitabın yazarı Jeffrey E. Young tarafından geliştirilmiş bir terapi şeklidir. Çocukluk travmalarımızdan tutunda şu anki yaşımıza kadar yaşadığımız bazı problemleri belirlemek ve bunların üzerine gidip onları kırabilmek ve kendimizin farkına varabilmeyi amaçlar.

Küçükken ailemiz tarafından terkedilmiş olabiliriz, ihmal edilmiş olabiliriz genellikle zaten bu tür konulardan ailemizin küçükken bize olan kötü davranışlarından kaynaklandığını az çok farkedebiliyoruz. Ben de çoğu zaman bu problemleri küçükken farketmesem de büyüyüp genç bir insan olunca bana olan kötü etkilerini daha iyi anlıyorum. Bu içgörüyü çok fazla anlıyorum hatta fakat değişmek o kadar kolay olmuyor. Ne kadar bütün bu kötü hissettiren duyguları yaşamak istemesem de kendimi onlardan kaçırmaya çalışmak ya da kendimi başka bir cephede bırakıp kaçmaya çalışmak her zaman daha yorucu oluyor. Bu yüzden bu döngüyü kırmaya karar verdim.

 

Yani demek istediğim o ki ne kadar dışardan iyi görünürsek görünelim içimiz de savaştığımız bir şeyler oluyor ve olmaya devam ediyor. Bu döngüyü kırmak bizim elimizde. Bu kitabı mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum. Çünkü içinde bu belirli şemalarla ilgili alıştırmalar var. Bunları ben de kendimi iyi hissetmek için bitene kadar yapmaya devam edeceğim.

Kapanışı burada yapıyorum ve bir dahaki yayında daha güzel bir konuyla geri dönmeyi umuyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bohemian Rhapsody Film Incelemesi

ANNE FRANK'A MEKTUBUM

gerçeklik uyandırmadan kahven uyandırsın.